Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Popsáno hodně trefně. Ano, reforma v podobě RVP a ŠVP opravdu umožnila školám začít vzdělávat hodně jinak. Ale hlavní podporou ze strany MŠMT bylo vzdělávání učitelů a zejména koordinátorů ŠVP v tom, jak do té doby platné osnovy převést do ŠVP a vytvořit nekolikasetstránkové dokumenty zvané ŠVP. Kterým nikdo nerozumí, nikdo je logicky nečte a stejně se podle nich neučí. I když reforma umožnila spojovat předměty do logických celků, vytávřet nové předměty a pracovat jinak, tak na dritvé většině škol najdete matematiku, fyziku, chemii, zeměpis, biologii. Byť se nabízí spojení do přírodních věd a učit věci v souvislostech. A ano cesta k tomu je přes ředitele a potažmo učitelé škol.

0 0
možnosti

J81a40n 80R29á28ž

31. 3. 2022 13:05

Ministerstvo školství je svým působením jeden z nejzbytečnějších úřadů, co u nás máme.

Jak pravil klasik: Školy by měly učit aby to vyhovovalo potřebám žáků na vzdělání, ne aby to vyhovovalo příkazům a nařízením ministerstva.

1 0
možnosti
Foto

Problémem je, že žáci potřebu nějakého vzdělávání ještě pořádně necítí a musí jim být vnucováno. To ale určitě nedosáhneme opatřeními ministerstva, nýbrž motivací učitelského sboru a měřením úspěšnosti absolventů. Neškodilo by ani symbolikcé školné.

1 0
možnosti
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 483x
www.vaclavtrojan.cz Věnuji se podpoře ředitelů škol v oblasti pedagogického vedení, zabývám se úlohou vzdělávání a vztahem mezi řediteli škol a zřizovateli. Jsem zakladatelem Ředitelské akademie. Moje podobenství školy jako plovoucí lodi a ředitelů - kapitánů se stalo často používaným.

Seznam rubrik