Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pokud bych mohl přispět postřehy do debaty, tak mohu odpovědně prohlásit, že valná většina dětí do školek chodila a chodí ráda. Troufnu si dokonce tvrdit, že dnes se učitelky těmto dětem mnohdy věnují dětem výrazně víc, než vlastní rodiče - a navíc řada matek je dnes samoživitelek, které na vlastní děti často nemají vůbec čas. Proč, to raději nebudu vůbec rozebírat.

Jinak ale školky mají - a to dokonce i na některých vesnicích - svoji úspěšnou letitou tradici - a to i před rokem 1945, kdy je povětšinou vedly řádové sestry.

Pokud se někomu zdá, že jsou děti do školek odkládány - tak si uvědomte, že je lépe dítě na pár hodin odložit do výborné péče, než jej zcela odkopnout !!!

:-/:-/:-/

2 0
možnosti
Foto

To ale nemění nic na tom, že školka a základní škola by měly být dobrovolné.

0 0
možnosti

Mateřská škola má svoje dané metody, které uplatňuje na všechny děti stejně, nebere do úvahy individualitu osobnosti, uplatňuje tedy i ideovou výchovou!

No, možná už to tak není, ale mám takové zkušenosti...

0 0
možnosti

Nechodila jsem do mateřské školy, poznávala jsem svět přirozenou cestou, vše co jsem se naučila bylo dáno v rodině, sousedech, setkávání s dětmi při venkovních procházkách, v parku, na hřišti, na ulici, při hrách na jako...

Je jiná doba, ano, většina rodičů, a rodičů v neúplných či různě poslepovaných rodinách nejsou zvyklí rozvíjet schopnosti svých i získaných dětí z nových vztahů ( ne všichni), proto jsou pro ně školky základem výchovy jejich dětí. Jistě, je doba, kdy z existenčních důvodů, nebo důležitosti povolání ženy je mateřská školka velice důležitým faktorem, ale můj pocit, že jsou děti spíše do školek odkládány pramení z toho, že dnes se nejdůležitější stávají peníze.

Je to každého věc jak svoje dítě vychovává a bude vychovávat.

Držím palce dětem, kterych je stále méně, aby měli úplnou a laskavou rodinu, kde se naučí vše v prostředí lásky, kamarádů a přírody bez toho, aby ráno byly vytaženy ze svého snového pelíšku a uháněly do školky i když už zhusta rodinnym autem.

Aby byl " dětský svět" podřízen potřebám dítěte a ne aby se dítě podrizovalo "světu", na to má čas první rok před nástupem do školy, kdy naopak ta školka už má svoji cenu...

0 0
možnosti

"...že jsou děti spíše do školek odkládány pramení z toho, že dnes se nejdůležitější stávají peníze."

To myslíte vážně, paní Dubcová? To jste už zapomněla, v které době byly děti u nás nejvíc odkládány do kolektivních zařízení? Opravdu nevíte, že od začátku 50. let, kdy matky nastoupily k soustruhu nebo na traktor a mateřská dovolená končila šestinedělím, tu začaly vznikat jako houby po dešti celotýdenní jesle? Tedy zařízení, kam se dítě dalo v pondělí ráno a bylo tam až do sobotního odpoledne? Celotýdenní jesle byly zrušené na popud dr. Zdeňka Matějčka až v roce 1968. Některé jesle i mateřské školy před rokem 1989 byly otevřené od pěti ráno (aby matky stihly začátek směny v 6.00) do 19 hodin.

Až po roce 1989 se u nás počet jeslí výrazně zredukoval, protože matky daly přednost dětem před kariérou nebo penězi. Navíc máme asi nejvelkorysejší rodičovskou dovolenou na světě... v některých bohatých státech nemají žádnou.

3 0
možnosti
Foto

S těmi školkami bych to nijak nepřeceňoval. Já do školky nechodil a se socializací ve škole jsem neměl problém. Je pravda, že za mého mládí ani tolik školek nebylo aby se dostalo na většinu dětí.

0 0
možnosti

Ať se děje - co se děje, pořád je zde naděje. Vzdělaná mládež, která vstoupí do života. Je dobře vidět, že jakákoliv strana-hnutí, Hrad, který ji nezaujme - dříve, či později má potíže. Rodina vychovává - škola učí, MŠ počínaje ...

Je sranda, co se děje, viz blog a současnost. Mládežníků je i nabízená Oslí lávka maturit : a) 1. Maturita classic, 2. Maturita light, 3. Maturita Bureš. Která varianta je ta správná ? ANO, ad 3) R. Fulghum - Všechno, co opravdu potřebuji znát, jsem se naučil od Andreje , z "Čau lidi" ? ... :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 483x
www.vaclavtrojan.cz Věnuji se podpoře ředitelů škol v oblasti pedagogického vedení, zabývám se úlohou vzdělávání a vztahem mezi řediteli škol a zřizovateli. Jsem zakladatelem Ředitelské akademie. Moje podobenství školy jako plovoucí lodi a ředitelů - kapitánů se stalo často používaným.

Seznam rubrik